Poznaj prostą technikę redukowania negatywnych emocji

Czujesz się rozdrażniona, smutna, ciągle się czymś zamartwiasz, a może nie jesteś w stanie niczego doprowadzić do końca, bo nie wierzysz w swoje możliwości. Zastosuj ćwiczenie, które pochodzi z pradawnej, japońskiej  metody – Jin Shin Jyutsu. Polega ona na użyciu dłoni w procesie samoleczenia. Ćwiczenie jest niezwykle proste i można je wykonywać praktycznie wszędzie.

Jin Shin Jyutsu – japońska sztuka samoleczenia

Jin Shin Jyutsu to licząca kilka tysięcy lat japońska sztuka samoleczenia. Polega na świadomym uwalnianiu napięć, które z czasem powodują powstawanie chorób w naszym organizmie. Jin Shin Jyutsu opiera się na założeniu, że przez nasze ciało przebiegają kanały energetyczne. Poprzez właściwą stymulację odpowiednich punktów (miejsc na ciele) jesteśmy w stanie uwolnić zablokowaną energię, a tym samym wpłynąć pozytywnie na nasze zdrowie i ogólne samopoczucie.

Wiedza o Jin Shin Jyutsu przetrwała dzięki przekazom ustnym, choć był też okres, kiedy popadła w zapomnienie.

Jin Shin Jyutsu w walce z negatywnymi emocjami

Jin Shin Jyutsu podpowiada nam, jak w prosty sposób walczyć z negatywnymi emocjami, takimi jak: stres, złość, niepokój, smutek, czy też zbyt mała wiara we własne siły.

Aby to osiągnąć, wystarczy posłużyć się prostą techniką, która polega na objęciu (chwyceniu) drugą ręką przez 2–5 minut palca, odpowiadającego za emocje, które chcemy zwalczyć. Nie ma znaczenia, czy używamy do tego prawej czy lewej dłoni. Chwytamy tak, jak nam wygodniej.

Metodę możemy stosować tak naprawdę wszędzie. Warto nieco się przy niej odprężyć i miarowo oddychać. Trzymając palec, powinniśmy poczuć w pewnym momencie pulsowanie. Jeżeli jednak tego nie poczujemy, nie oznacza to, że metoda nie działa.

jin-shin-juutsu

Za co odpowiadają poszczególne palce?

  • KCIUK – trzymając kciuk walczysz z wiecznym zamartwianiem się, odczuwaniem niepokoju

Trzymanie kciuka może również pomóc w trawieniu i przy bólach głowy.

  • PALEC WSKAZUJĄCY – jego trzymanie pomaga zwalczyć strach

Pomaga także w przypadku bólu zębów, szczęki i dziąseł, zaparć i bólu pleców.

  • Trzymanie PALCA ŚRODKOWEGO eliminuje złość i ogólną drażliwość

Pomaga również przy ogólnym zmęczeniu, niezdecydowaniu, frustracji, problemach ze wzrokiem, bólu głowy.

  • PALEC SERDECZNY – jego trzymanie może pomóc, kiedy czujemy smutek, żal

Ponadto może okazać się pomocne przy problemach z oddychaniem spowodowanych przez astmę, problemach z cerą, notorycznym katarem i negatywnym nastawieniem.

  • Kiedy natomiast chcemy bardziej uwierzyć w samych siebie, w naszą wartość, w to, że potrafimy zrobić coś, na czym nam zależy, powinniśmy trzymać MAŁY PALEC. Przy okazji wzmocnimy serce i zapobiegniemy wzdęciom.

Im częściej będziecie stosować tę metodę, tym szybciej pojawią się rezultaty!

Technika ta jest bardzo prosta i nie wymaga od nas prawie żadnego wysiłku, dlatego oglądając telewizję, jadąc metrem, autobusem, czy też nawet na spotkaniu towarzyskim, warto chwycić się za palec i dotykiem eliminować napięcia kumulowane przez nasz organizm.

Na koniec należy podkreślić, że jest to tylko mały wycinek tego, czym zajmuje się Jin Shin Jyutsu.

Jeżeli spodobał Ci się wpis i uważasz go za przydatny, polub go i podziel się nim ze swoimi przyjaciółmi ? 

Źródła:
www.jinshininstitute.com/jin-shin-jyutsu/how-it-works
www.enlightened-consciousness.com/this-5-minute-exercise-you-can-do-with-just-your-hands-will-boost-energy-balance-emotions/
www.enlightened-consciousness.com/this-5-minute-exercise-you-can-do-with-just-your-hands-will-boost-energy-balance-emotions/#sthash.Pk6o46o9.dpuf
www.goodhealthinanutshell.com/introduction-to-jin-shin-jyutsu/

 

 

 

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Może Ci się również spodoba

17 komentarzy

  1. Nie słyszałam o takiej metodzie. Z zainteresowaniem ją wypróbuję 🙂 Dziękuję za ciekawy artykuł!

  2. Musze przyznac, ze nigdy o tym nie slyszalam, ale przy najblizszej okazji sprawdze, bo mnie to bardzo zaciekawilo!

  3. Ewa napisał(a):

    Muszę wypróbować, chcę nauczyć się pozbywać negatywnych emocji, bo lubią się kumulują 😉

  4. Katarzyna Ekiert napisał(a):

    interesujące, chętnie wypróbuję 🙂

  5. Radosna Chata napisał(a):

    Bardzo ciekawy artykuł 🙂 Wypróbuję 😉

  6. iwona napisał(a):

    Nie mam zdanie. Na ogół nie wierzę w takie metody, ale ta wygląda rzeczywiście na niezwykle prostą, w dodatku pomaga zwalczyć uczucia, które mnie często dopadają. Tak więc wypróbuję i wrócę do ciebie powiedzieć o rezultatach. 🙂

  7. Natalia napisał(a):

    Bardzo interesujący wpis:) Chętnie przetestuję tę metodę:)

  8. Nigdy nie próbowałam tego typu metod wyciszania się, ale czuję, że przydałyby mi się w tych dniach. Potrzebuję nieco uspokoić swoją aktywność. Przydałaby się też większą ilość snu.

    • Ania napisał(a):

      Często niestety stres powoduje niemożność dobrego snu, a nic nie działa przecież na nas lepiej niż właśnie ten nieoceniony sen.

  9. Karolina Niedziela napisał(a):

    Kurcze może dlatego jak mam stresującą rozmowę to bawię się małym palcem…tak podświadomie 🙂 Super post!

  10. M. napisał(a):

    Ktoś już przetestował?

  11. Mama Lubi EKO napisał(a):

    Z tymi „negatywnymi” emocjami to może nie tyle trzeba walczyć, co nie poddawać się im… Lepiej by wybrzmiały. Inaczej zgromadzą się w ciele i dadzą o sobie znać w nieodpowiednim momencie..

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *